A mai villámgyorsan fejlődő online világban nehéz lépést tartani a kisvállalkozóknak, kiskereskedőknek vagy szolgáltatóknak. Mit kell tegyek annak érdekében, hogy az online világban sikeres legyen a megjelenésem és rám találjanak?
Segítségül az evgiDesign munkatársai készítettek egy hosszú-rövid listát. Ezekről a témákról lépésenként beszélni fogunk a következő bejegyzésekben.
Mit tegyek és mit ne tegyek a neten?
Hagyd abba az önszabotázst, hogy neked ez nem fog sikerülni, neked ez nem megy. Ez az első és legfontosabb döntés, a legnehezebb feladat! Igen, sikerülni fog, lépésenként megmászod az online világ hegyeit!
KINEK ÁRULSZ ÉS HOGYAN TÁLALOD?
Egy kis merketing
Döntsd el, hogy ki lesz a célközönséged. Ehhez szükséges egy kis piackutatás. Nők vagy inkább férfiak a vásárlóid, egyedülállók vagy családosak, anyukák, apukák vagy inkább nagymamák, 25 és alattiak vagy inkább a 30-40-es korosztály. Miért olyan fontos ez? Nem mindegy, hogy rózsaszín vagy sötétkék, fekete vagy sárga színeket választasz a vállalkozásod bemutatásához, mert a célközönség nem biztos, hogy értékelni fogja.
Határozd meg az arculati elemeket. Ez egyszerűen annyit jelent, hogy a célközönséged függvényében meghatározod a stílusodat, a színeket és a betűtípusokat. Ezen a ponton mindenképpen szükséges egy kicsit utánanézz a dolgoknak, de ajánlott szakmai segítséget is kérni. Készíts róla egy részletes leírást, színkódokkal, magyarázattal és mindenképpen mentsd el egy biztonságos helyre.
Készíts egy logót az arculati színek és típusok szerint. A logó készítéshez ajánlott szakmai segítséget kérni, de saját magad is próbálkozhatsz a rengeteg online segédeszköz segítségével. Ajánlott vektoros (a vektoros grafika mértani elemekből építi fel a logó elemeit, alakzatjait, így lehetséges óriásira is kinagyítani anélkül, hogy kockássá válna a kép) grafikát készíteni, de egy jó minőségű .jpg, .png és .pdf kiterjesztés az online világban általában elégséges.
HOL ADOD EL A TERMÉKED/ SZOLGÁLTATÁSOD?
Készíts egy Google Business fiókot és regisztráld a vállalkozásodat a Google térképen. Töltsd ki a profilt az aktuális adatokkal, logóval majd állítsd be rajta a márkád színeit az arculati kézikönyv alapján. Csatolj hozzá néhány képet a vállalkozásodról.
Készíts egy Facebook vállalkozói fiókot és töltsd fel aktuális adatokkal, arculati színekkel és logóval, és természetesen tartalommal. Írj néhány rövid de frappáns bejegyzést a munkádról és a vállalkozásodról, termékeidről vagy a szolgáltatásodról.
Regisztráld a vállalkozásodat a LinkedIn-en. Ez kimondottan fontos, ha szolgáltatásokkal foglalkozol. Töltsd ki a profilodat részletesen az arculati kézikönyv alapján, majd töltsd fel a releváns tudástáradat.
MIÉRT TŐLED VEGYENEK? MI MOTIVÁL TÉGED?
Miért szeretnéd eladni azt a bizonyos terméket vagy szolgáltatást? Mivel segítesz ezáltal az embereknek? Az emberek el vannak telve reklámokkal, de készek beismerni egy szükséget és arra a legjobb terméket, megoldást, szolgáltatást megtalálni, és kifizetni annak az árát.
Határozd meg maximum 2 mondatban, maximum 4 sorban azt, hogy MIT árulsz, KINEK árulod, és MIÉRT tőled vegyék és nem a konkurenciától. Legyen ez a vállalkozásod szlogenje vagy mottója akár. Ezt az 1-2 mondatot tedd ki a Facebook vállalkozási profilodba, a Google Üzleti fiókodba, a LinkedIn profilodba és weboldaladra is mikor elkészül.
Érdemes akár YouTube és TikTok csatornát is nyitni amennyiben kényelmesen mozogsz a videók világában.
SAJÁT WEBLAP – INFORMÁCIÓK RÖVID ÉS NAPRAKÉSZ TÁLALÁSA
Döntsd el, hogy milyen weblapot szeretnél: 1 oldalas, több oldalas, bejegyzésekkel teli, vagy webshopot, bérelsz webshopot vagy az alapoktól te készíted – shopify vagy WordPress, Mobirise vagy kódolás stb.
Döntsd el, hogy milyen domain nevet szeretnél majd ellenőrizd az elérhetőségét.
Döntsd el, hogy mekkora tárhelyre lesz szükséged, milyen adatokat fogsz a weblapodon bemutatni.
Készítsd el a weblapot az arculati színek és elemek, fotók, szövegek és a vállalkozás bemutatásával. Kösd össze a szociális média csatornáival. Érdemes összekötni analitikával, hogy ellenőrizni tudd a weblap látogatót.
Adatvédelmi tájékoztató – Minden vállalkozásnak amelyik saját weblappal rendelkezik az Európai Unióban szüksége van egy Adatvédelmi tájékoztatóra, valamint a webshopoknak egy Adatvédelmi szabályzatra és Általános Szerződési feltételekre is. Ezek jogi dokumentumok, érdemes szakember tanácsát kérni hozzá. Arról szólnak, hogy milyen adatokat kap meg a weblap tulajdonos vagy a tárhely szolgáltató és ezeket hogyan, mennyi ideig és milyen formában kezeli és milyen jogszabályok alapján.
HOGY TALÁLNAK RÁD?
Végezz egy kis keresőoptimalizálást, válogasd ki a kulcsszavakat majd készíts alcímeket és optimalizáld az oldalad a Google és más keresők algoritmusai számára.
Készíts egy hírlevél küldő rendszert, majd kösd össze a weblappal. A weblap látogatóitól kérd, hogy iratkozzanak fel a hírleveleidre.
Készíts néhány bejegyzést. A látogatók elolvassák a számukra releváns tartalmakat majd bátrabban vásárolnak tőled, mint a konkurenciától.
Frissítsd az oldalaidat gyakran, hogy naprakészek legyenek az információk. Hívj meg barátokat, ismerősöket az oldaladra
Reklámozz – Google vagy Facebook az elsődleges reklám csatornák, de YouTube és főleg a TikTok tartalmak nagyon sikeresek tudnak lenni a 25 év alattiak körében.
Minden lépésben szívesen segítek, akár tanácsadásként is. Ha szeretnéd, akkor akár az egészet rám is bízhatod.
Kérdéseidre szívesen válaszolok
Keress bátran az alábbi elérhetőségek egyikén
Egyéni árajánlat kérés a mellékelt űrlap segítségével vagy az alábbi email címen lehetséges:
Telefonos árajánlat kérés
Telefonos egyeztetés is lehetséges egyéni árajánlatkérés esetén: